DPU

Du er her: AU » Om AU » DPU » Aktuelt » Arrangementer

Arrangementer

man 06 jun
14:00-16:00 | Room A405, Danish School of Education, Aarhus University, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 Copenhagen NV
The Antonym of the Virtual
Seminar with dr. Robert Rosenberger.
man 06 jun
15:30-17:30 | DPU, Aarhus Universitet, lokale A401, Tuborgvej 164, 2400 København NV
Pædagogisk ledelse i en læringsmålstyret skole?
Seminar og bogpræsentation på DPU i anledning af udgivelsen af Pædagogisk ledelse i en læringsmålstyret skole?
tir 07 jun
09:30-16:00 | Festsalen (A220), DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV.
0-6 årige børns institutions- og hverdagsliv
DPU slår igen dørene op for Danmarks største konference om forskning i små børn med en stribe oplæg og workshops om aktuel forskning. En række af Danmarks førende forskere indgår i en engageret dialog med hverdagens praktikere fra institutioner og kommuner og alle andre interesserede.
tir 14 jun
13:00-16:00 | Bygning 1441-012, auditorium 1, Aarhus Universitet, Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C
Diætetikkens væsen og uvæsen - En filosofisk kritik
Ph.d.-forsvar ved cand.pæd. i pædagogisk filosofi Frank Juul Agerholm sin ph.d.-afhandling.
ons 15 jun
00:00-00:00 | Copenhagen, Denmark
UNIKE Conference: University Futures
This conference aims to promote collective thinking about the future directions of universities in the knowledge economies of Europe and the Asia-Pacific Rim.
man 20 jun
14:00-16:00 | Room A405, Danish School of Education, Aarhus University, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 Copenhagen NV
Activity & Potentiality
Seminar with dr. Robert Rosenberger.
ons 21 sep
13:00-16:30 | Festsalen (A220), DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV
Skole og uddannelse - Hvordan går det med læringen? Knud Illeris runder af
I de seneste 20 år er der gennemført en lang række gennemgribende reformer i skole- og uddannelsessystemet, og flere er på vej. Men hvad har de ført til i praksis, og hvor er vi på vej hen? Selv om vi f.eks. stadig er langt fra at nå målet om, at 95 % af de unge skal gennemføre en ungdomsuddannelse, er der ingen tvivl om, at flere får mere uddannelse i dag end for 20 år siden. Men hvad med læringen? Er der også flere, der har lært mere? Og hvad kan uddannelserne bruges til i praksis i et samfund, hvor afgørende forhold er under forandring?
ons 30 nov
00:00-00:00 | Aarhus University, Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C
Pragmatism Today
Celebrating the centennial of Dewey’s classic, we hereby invite scholars to meet and debate the status of pragmatism today and how pragmatism has influenced and still influences educational theory and practice.