DPU

Asterisk 79

Tema: Læring 24/7

September 2016

Artikler

02.09.2016 |

Det sjove læringsliv

Leder i magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 79 fra september 2016 om sjov læring. Institutleder på DPU, Claus Holm skriver om, hvordan loven om pædagogiske lærerplaner har påvirket de nye generationer.

02.09.2016 |

Har fritid en fremtid?

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 79 fra september 2016 om fritid. Mens undervisningen i skolen er blevet friere, er børns fritid ikke så fri, som den var engang. Og selv om vi på papiret har mere fri tid end for 100 år siden, er det ikke ensbetydende med, at vi oplever det sådan. Der er rift om fritiden for tiden.

02.09.2016 |

Fritidspædagogikken er udfordret

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 79 fra september 2016 om fritidpædagogik. Der bliver nødt til at ske noget nyt inden for firtidspædagogikken, hvis den skal have en fremtid.

02.09.2016 |

Skolen er åben – hvad skal vi bruge den til?

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 79 fra september 2016 om skolen rolle i samfundet, og hvordan flere og flere parter påvirker skolen som institution.

02.09.2016 |

Kreativ leg med koder

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 79 fra september 2016 om programmering. Der skal være et større fokus på, at børn lærer at kode og generelt udvikler deres IT-kompetencer.

02.09.2016 |

Skoleelevers faglige præstationer præges markant af klassen

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 79 fra september 2016 om klassens effekt på eleverne. En god struktur i klassen er utrolig vigtigt i forhold til, hvordan eleverne klarer sig fagligt.

02.09.2016 |

Brexit. Og hvad så?

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 79 fra september 2016 om Brexit.