DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Hvem peger flaskehalsen på?

Forældre, pædagoger, lærere og andre aktører skal blive bedre til at dele opgaverne imellem sig og udvide de ofte alt for snævre idealer for det gode børneliv og det gode forældreskab. Det mener to DPU-forskere.

01.12.2010 | Malene Fenger-Grøndahl

Med lille Ivan var det et spørgsmål om at gøre ham tryg ved sin egen seng efter at han de første måneder af sit liv havde sovet hos mor og far. Hvor længe skulle man blive ved ham? Hvor længe kunne man lade ham græde? Var det fordelagtigt at han lå med noget legetøj i sengen inden han faldt i søvn? Var det et problem at han faldt i søvn i mors eller fars arme? Skulle man lægge ham ned igen hvis han rejste sig?

Asterisk 56, Førskole, Grundskole, Familie, opdragelse, hverdagsliv, Forældre/Forældresamarbejde