DPU

Tre bud på inklusion: 1. Omvendt stoleleg

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 67 fra september 2013 om bud nummer et. Udsatte børn kan lege sig til de sociale kompetencer, de mangler. Men det kræver, at voksne iscenesætter aktiviteter uden konkurrenceelementer, lyder det fra psykolog Anne Bovbjerg.

01.09.2013 | Annette Haugaard

Så sagde vi jo, at du var faderen, som gik på arbejde.« En gruppe piger er i gang med at fordele rollerne i dagens udgave af far-mor-og-børn. Michelle står i periferien og kigger på, uden at nogen tager notits af hende, for hun mangler den valuta, der giver adgang til legen. Evnen til at sætte sig ind i andres følelser og evnen til at styre eller udsætte sine impulser.

Asterisk 67, Inklusion og specialpædagogik, Grundskole, Socialpædagogik, Inklusion/specialpædagogik, Social udsathed/arv