DPU

Nyheder

14.09.2016 |

Mobbeindsatser kan gøre ondt værre

En række af de redskaber, der bruges overfor mobning, kan virke stik imod hensigten. Det viser en ny ph.d. afhandling fra DPU. Forfatteren Stine Kaplan Jørgensen peger på, at der er brug for et kritisk blik på principperne bag skolers mobbeinterventioner og efterlyser et væsentligt uddannelsesløft af lærerne.

13.09.2016 |

Lærere oplever ikke nationale test som et brugbart redskab

For meget test-rettet undervisning og pres på især fagligt svage elever og for lidt viden om, hvordan testresultater skal fortolkes. En ny undersøgelse af nationale test i de danske skoler tegner et billede af et redskab, der ikke fungerer i praksis.

06.09.2016 |

Nyt Asterisk: Læring 24/7 – Fritid i forandring

Det nye nummer af Asterisk handler om læringslivets udvidede åbningstider, og hvad det betyder for børn og unges fritid.

05.09.2016 |

København-erklæring vil sætte dagsorden for fremtidens universitet

Universiteterne undergår massive forandringer i den moderne vidensøkonomi. En række internationale forskere har netop offentliggjort en København-erklæring med seks grundlæggende principper for fremtidens universitet. Erklæringen udspringer af forskningsprojektet UNIKE, der med DPU, Aarhus Universitet i spidsen har undersøgt universiteternes…

01.09.2016 |

Store udsving i kvaliteten i danske børnehaver

Der kan være stor forskel på den pædagogiske kvalitet i vores dagtilbud. Og når kvaliteten ligger i den lave ende, går det især ud over drenge, minoritetssprogede børn og børn med lav social status, viser en ny rapport fra DPU, Aarhus Universitet.

30.08.2016 |

Lad os udnytte, at vi har lært noget

208 nye mastere – eller mestre, som de blev kaldt ved dimissionen på campus Emdrup – har DPU sendt ud i verden ved vintereksamen 2015/16 og sommereksamen 2016. Nu venter en ny opgave: at udnytte det, vi har lært, som en af de nye mestre sagde i sin tale til sine meddimittender.

Viser resultater 49 til 54 ud af 1051

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste