Breiting, S., Busch, H., Læssøe, J., Jensen, J. O., Nørgård, J., Elle, M.
, Carlsson, M. (Ed.) & Hoffmann, B. (Ed.) (2004).
Samarbejde om bæredygtig udvikling: Nye perspektiver på samarbejde mellem skole og eksterne aktører. (1. udgave ed.) Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag. Samarbejde om bæredygtig udvikling
Søndergaard, D. M., Plauborg, H., Szulevicz, T., Fisker, T. B., Mørup, T., Tetzlaff-Petersen, L., Hagensen, M. W., Hansen, A. V., Gitte, Ø., Pedersen, H. S. & Werborg, P. (2014).
Ro og klasseledelse i folkeskolen: rapport fra ekspertgruppen om ro og klasseledelse . Undervisningsministeriet.
http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/PDF14/Aug/140813%20UVM%20Klasseledelse%20rapport.pdf
Khawaja, I., Subasi Singh, S., Proyer, M., Moehlen, L. K., Deiss, H.
, Simovska, V. & Dovigo, F. (2020).
Refugee education approaches and strategies in Southeast Europe: Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, North Macedonia, Romania, Serbia and Turkey. In F. Dovigo (Ed.),
An overview of refugee education in Europe (pp. 57-72). Aarhus University.
https://projects.au.dk/fileadmin/ingen_mappe_valgt/ITIRE_Report.pdf
Francesconi, D., Tarozzi, M., Bykachev, K., Vaalimaki, T. V., Turunen, H.
& Simovska, V. (2023).
Quality of life movement: Historical overview of the policies and challenges for the future of education.
Policy Futures in Education,
21(8), 868-885.
https://doi.org/10.1177/14782103221105462
Mørck, L. L., Hussain, K., Møller-Andersen, C., Özüpek, T., Palm, A.-M. & Hedegaard Vorbeck , I. (2013).
Praxis development in relation to gang conflicts in Copenhagen, Denmark.
Outlines,
14(2), 79-105.
http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/outlines/article/view/9794