DPU

Nyheder

Nyheder fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning

03.03.2017 |

Socialt udsatte børn og unge lærer mere, når forældrene er involveret

Forældresamarbejde i dagtilbud, på skoler og i hjemmet øger socialt udsatte børn og unges læring, udvikling og trivsel. Det viser en ny forskningskortlægning fra DPU, Aarhus Universitet.

24.11.2016 |

EIPPEE 2016 på video

EIPPEE konferencen 2016 satte fokus på, hvad der fremmer anvendelse af forskning i grundskolen. Det er nu muligt at se eller gense alle konferenceoplæggene på video.

29.09.2016 |

Nyhedsbrev fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning - September 2016

Dansk Clearinghouse er medarrangør af en stor konference i november 2016 og er startet på yderligere to projekter.

26.02.2016 |

Turboforløb kan gøre danske elever uddannelsesparate

En uge eller to med intensiv læring langt væk fra hverdagen kan være med til at styrke skoleelevers udvikling. Det viser en ny gennemgang af forskningen på området.

13.01.2016 |

Nyhedsbrev fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning - Januar 2016

Siden det sidste nyhedsbrev i september har Dansk Clearinghouse afsluttet to projekter og starter yderligere et op.

07.09.2015 |

Nyhedsbrev fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning

Læs det seneste nyhedsbrev fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet.

10.04.2014 |

Øget opmærksomhed på dagtilbud i skandinavisk forskning

Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning (DCU) er klar med en rapport, der kortlægger skandinavisk dagtilbudsforskning for 0-6 års-området for 2012. Projektet er finansieret af Danmarks Evalueringsinstitut, det svenske Skolverket, Utdanningsdirektoratet i Norge og DCU.

04.04.2014 |

Specialskoler skal samarbejde med de almene skoler

Specialskolerne lever for isoleret, og det går ud over kvaliteten, fastslår en ny undersøgelse om kvalitet i specialskolerne. For at sikre kvalitet i undervisningen og trivsel blandt eleverne skal specialskolerne blive bedre til at sparre og samarbejde både med andre specialskoler og med almindelige folkeskoler.

21.01.2014 |

Efteruddannelse til lærere kan sikre bedre trivsel for alle børn

Elever med særlige behov mistrives oftere end deres klassekammerater. Ny forskningskortlægning fra Aarhus Universitet giver gode råd til, hvordan lærere kan styrke elevernes trivsel og selvværd. Efteruddannelse og tolærerordninger er del af løsningen, lyder det fra forskerne.

13.11.2013 |

Målrettet pædagogisk indsats gør børn skoleparate

Standarder, screening og systematiske metoder i dagtilbud kan gøre børn mere skoleparate. Men det kræver solide pædagogiske indsatser både i vuggestue og børnehave. Det er budskabet i en ny undersøgelse fra Aarhus Universitet.

Viser resultater 1 til 10 ud af 65

1 2 3 4 5 6 7 Næste