DPU

Ph.d.-afhandlinger fra DPU

Download afhandlinger

2017

  • Mia Glendøs: Roads to resilience in East Greenland – Listening to research, local professionals and indigenous children. Looking forwards and backwards
    Hent afhandling

  • Thomas Iskov: Didaktisk intentionalitet – Mod en udvidelse af den analytiske didaktik mellem policy og praksis
    Hent afhandling

  • Rasmus Fink Lorentzen: Lærerens dilemma – Mellem ideal og praksis: En virksomhedsteoretisk analyse af progressiv undervisning med it i dansk
    Hent afhandling

  • Christina Haandbæk Schmidt:  Originale pædagoger – Daginstitutionspædagogers faglighed(er) i lyset af en insisterende læringsdagsorden
    Hent afhandling

2016

  • Simon Skov Fougt: Lærerens scenariekompetence – Et mixed methods-studie af lærerkompetenceudvikling i spændet mellem scenariedidaktik, faglighed og it 
    Hent afhandling
  • Rasmus Leth Jørnø: The Format of Things – A Philosophical Inquiry into matters of importance for the conceptualization of future Computer Interfaces
    Hent afhandling
  • Kristine Kabel: Danskfagets litteraturundervisning – Et casestudie af elevers skriftsproglige måder at skabe stillingtagen på i udskolingen
    Hent afhandling
  • Jeanette Wassar Kirk: Flow kultur og flow-stoppere – Præmisser for implementering af screeninger og retningslinjer i sundhedsvæsenet
    Hent afhandling
  • Mette Marie Ledertoug: Styrkebaseret læring – Børns karakterstyrker som veje til læringspotentialet
    Hent afhandling
  • Micki Sonne Kaa Sunesen: Læreres og pædagogers oplevede læringsudbytte af et pædagogisk kompetenceudviklingsforløb - med inklusion som eksempel
    Hent afhandling
  • Lone Krogsgaard Svarstad: Teaching Interculturality – Developing and Engaging in Pluralistic Discourses in English Language Teaching
    Hent afhandling
  • Anders Vestergaard Thomsen: Eksterne partnere i naturfagsundervisningen: Skole-virksomhedssamarbejde - elevers læringsudbytter i naturfag ved samarbejde med virksomheder og mødet med autentisk praksis uden for skolen
    Hent afhandling
  • Rikke Eline Wendt: Systematiske reviews og kvalitativ forskning - Inddragelse af kvalitativ forskning i systematiske reviews på uddannelsesområdet
    Hent afhandling

2015

  • Ann-Thérèse Arstorp: Teknologi på læreruddannelsen – en forestillet eller en realiseret praksis?
    En virksomhedsteoretisk analyse af objekter, motiver og rettetheder på samfunds-, institutions- og undervisningsniveau.
    Hent afhandling
  • Bettina Buch: Tekster og genrer på erhvervsuddannelserne – med særligt henblik på overgangen fra grundskole til erhvervsuddannelser
    Hent afhandling
  • Line Møller Daugaard: Sproglig praksis i og omkring modersmålsundervisning - en lingvistisk etnografisk undersøgelse
    Hent afhandling
  • Randi Margrethe Eidsaa: Hvem skaper musikken? – En studie av musikalsk skapende partnerskapsprosjekter i skolen ut fra et estetisk og didaktisk perspektiv
    Hent afhandling
  • Gertrud Lynge Esbensen: At lære teknologiforståelse gennem handlerækkefølger - En pædagogisk antropologisk kulturanalyse af sygeplejestuderendes læreprocesser med teknologi i krydsgående figured worlds
    Hent afhandling
  • Lisbeth Hybholt: Patientuddannelse i hverdagsliv
    Hent afhandling
  • Gitte Kaarina Jørgensen: Ingen andre har forstået os, har forstået hvor vigtige vi er - En undersøgelse af sundhedsplejerskers faglige selvforståelser
    Hent afhandling
  • Anne Katrine Kamstrup: Teori og praksis som fænomener - En empirisk analyse af hvordan teori og praksis bliver til på lærer- og diplomingeniøruddannelsen
    Hent afhandling
  • Lea Lund Larsen: Lærerens verden - Almendidaktiske refleksioner over klasserumserfaringer
    Hent afhandling
  • Jan Jaap Rothuizen: På sporet af pædagogisk faglighed - Pædagoguddannelsens deltagelse i det pædagogiske project
    Hent afhandling
  • Sofie Sauzet: Versioner - Diffraktive analyser af tværprofessionalismens tilblivelse som fænomen i professionshøjskolen
    Hent afhandling
  • Merete Sørensen: Drama, æstetisk læring og udvikling af dramatisk legekompetence i børnehaven
    Hent afhandling
  • Hanne Balsby Thingholm: Didaktiske læremidler som kobling mellem teori og praksis i læreruddannelsen?
    Hent afhandling

Oversigt over ph.d.-afhandlinger

2017

2016

2015

2014