DPU

Working papers

Working Papers

Working Papers udgivet af forskningsprogrammer, forskningsenheder, centre og enkelte projekter. Working Papers ligger i PDF og er samlet under de forskningsprogrammer, som har udgivet dem


Research in schools for health and sustainability

Working papers

Pædagogisk samtidsdiagnostik

Working Papers on University Reform

Editor: Susan Wright

Working papers: Det nye arbejdsliv

Serien af working papers fra projektet 'Stress, nye ledelsesformer og intervention':

Working papers fra workshoppen 'Stress som organisatorisk fænomen' på DPU 28. oktober 2009:

 


Organsation og ledelse

Ida Juul: Teams på godt og ondt. Forventninger til og vurderinger af indførelsen af lærerteams i erhvervsuddannelsessektoren - en dokumentationsanalyse

 

Et bidrag til TIT-projektet Juni 2014

 

35 sider * ISBN: 978-87-7684-817-0 * Working paper udgivet af Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2014


Ida Juul: Team var svaret - men hvad var spørgsmålet? En dokumentationsanalyse af baggrunden for indførelsen af team i erhvervsskolesektoren

 

Et bidrag til TIT-projektet Juni 2014

 

39 sider * ISBN: 978-87-7684-817-0 * Working paper udgivet af Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2014


Hanne Kirstine Adriansen, Ib Ravn & Nina Tange: Faciliterede studiegrupper for nye studerende. Evaluering af et initiativ på DPUs kandidatuddannelse i pædagogisk psykologi i efteråret 2009

13 sider * Working Paper udgivet af Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, AU, Institut for Læring, Organisation og Læring, 2010


 

Hanne Kirstine Adriansen og Lene Møller Madsen: Using facilitated study groups to improve student retention

25 sider * ISBN: 978-87-7430-191-2 * Working Paper udgivet af Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, AU, Institut for Læring, Organisation og Læring, 2010


 

Ib Ravn og Hanne Adriansen: Facilitering af studiemiljø. Evaluering af et pilotprojekt på DPUs kandidatuddannelse i Pædagogisk Psykologi i foråret 2009

16 sider * Working Paper udgivet af Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, AU, Institut for Læring, Organisation og Læring, 2009


Handlekompetencer i pædagogisk arbejde - HPA projektet

HPA serien No. 1

Bente Jensen: Social arv. Om social arv, ulighed i livschancer og målgrupper og forskningsmæssige perspektiver for HPA-intervention

Bente Jensen:Kan daginstitutioner gøre en forskel? Fra forskning om daginstitutioner set i lyset af et kompetence- og eksklusionsperspektiv

Bente Jensen & Mie Rasbech:Implementeringsprocesser i pædagogisk praksis. Om konkretisering af ideer i en udviklingsproces med HPA-projektet som eksempel

Bente Jensen & Mie Rasbech: Evaluering af lokale udviklingsprocesser. Om model og metodeudvikling i evalueringsperspektiv

Bente Jensen, Kirsten E. Petersen & Jakob Haahr-Pedersen:Pædagogiske læreplaner - og nye muligheder?

Niels Rosendal Jensen: Bourdieu-notatet

Frank Ebsen:Børn og unge med behov for særlig støtte. Fra 1990-2005

Frank Ebsen:Børn og unge med særlige behov - i forskning i Danmark

Pär Nygren:Socialt udsatte børn og unge i et handlekompetenceperspektiv

Pär Nygren: At udvikles ved at udvikle - en model for deltagerstyrede forandringsprocesser i HPA's udviklingsdel

Kirsten Elisa Petersen: Daginstitutioners betydning for udsatte børn - en forskningsoversigt

Helle Schjellerup Nielsen: Indsats og virkning på daginstitutioner for børn og unge - et litteraturreview

Stig Broström: Pædagogik i daginstitutionen med henblik på udvikling af børns handlekompetence

Søren Langager:Socialpædagogisk arbejde på døgninstitutioner/opholdssteder med særligt henblik på udvikling af handlekompetencer

 

HPA serien No. 2

Frank Ebsen:Forskningens betydning for pædagogers praksis

Thomas Moser & Ilse Marie Mortensen:Børn og voksnes kropslighed i daginstitutioner