DPU

Valg til Institutforum 2017

Valg til Institutforum på DPU 2017

Så kan der opstilles kandidater til valget til Institutforum på DPU

Der skal på instituttet vælges 2 ph.d.-studerende og 3 studerende.

Hvor kan jeg få mere at vide?

Læs valgcirkulæret og tidsplanen på valghjemmesiden. Du kan også kontakte Valgsekretariatet ved Lise Skanting.

Hvis du vil stille op eller du vil stille en anden op?

Hvis du selv vil stille op eller opfordre en anden/andre til at stille op, så brug den blanket til kandidatopstilling, der ligger på valghjemmesiden.

Blanketten skal senest den 27. oktober, kl. 12.00 være indleveret til Valgsekretariatet, Lise Skanting: lisk@edu.au.dk.  

Hvornår og hvordan skal du stemme?

Såfremt der ikke er fredsvalg i din valggruppe, finder afstemningen sted i perioden 13. november til 16. november. Valget foregår elektronisk. Alle stemmeberettigede vil modtage en mail, som indeholder et link til stemmesedlen i den valggruppe, som pågældende tilhører.

Se mere om kandidatopstilling og tidsplan på http://edu.au.dk/valg, som løbende opdateres jf. tidsplanen.

Generelle regler

  1. Generelle regler
    1. Der afholdes valg til Institutforum. Det fremgår af kapitel 3 hvilke grupper, der er på valg.
    2. Personer, der pr. 1. oktober 2017 (eller på det tidspunkt, hvor valget afholdes) falder inden for valggrupperne, optages på valglisterne og er dermed stemmeberettigede og valgbare inden for deres valggruppe.
    3. Valgene afholdes som elektroniske valg. Alle afstemninger er hemmelige. Valgene afholdes som forholdstalsvalg mellem kandidater.
    4. Der nedsættes et valgudvalg, der består af næstformanden i studienævnet og en studenterrepræsentant , en repræsentant fra DSR samt valgudvalgets sekretærer.

Tidsfrister

Der er fastsat følgende frister i forbindelse med afholdelse af valgene:

Tirsdag den 3. oktober                  

  • Offentliggørelse af valgcirkulære.
  • Offentliggørelse af valglister.

Mandag den 9. oktober kl. 12.00              

  • Frist for indsigelse mod valglisterne.

Fredag den 13. oktober                

  • Offentliggørelse af endelige valglister.
  • Opstilling af kandidater begynder.

Fredag den 27. oktober kl. 12.00              

  • Frist for opstilling af kandidater.

Mandag den 6. november kl. 12.00         

  • Frist for indsigelse mod opstillede kandidater.

Fredag den 10. november                           

  • Meddelelse om evt. bortfald af valg (fredsvalg).                                                              
  • Offentliggørelse af endelige opstillingslister.

Mandag den 13. november kl. 9 til torsdag den 16. november kl. 16

  • Afholdelse af valg.

Fredag den 17. november                           

  • Optælling af valg.

Torsdag den 23. november                         

  • Offentliggørelse af valg.  

Fredag den 9. december                             

  • Frist for klager over det afholdte valg.

Onsdag den 1. februar 2017                       

  • De nyvalgte tiltræder.

Valggrupper

3.1. Institutforum:

Valggruppe I – Videnskabelige medarbejdere (fordelt på 7 repræsentationsområder), der er omfattet af ministeriets notat om stillingsstrukturen for videnskabeligt personale (undtaget ph.d.-studerende). Der skal være ansat med et ugentligt timetal på minimum 18,5 timer. Ikke på valg.

Valggruppe II – teknisk administrative medarbejdere ansat med et ugentligt timetal på minimum 18,5 timer. Ikke på valg.

Valggruppe III – Ph.d.-studerende, såvel ansatte som ikke ansatte. Der vælges to ph.d.-studerende for en 1-årig periode.

Valggruppe IV – studerende. Den første plads går til den studerende med flest stemmer. Den anden plads går til den studerende med flest stemmer på modsatte campus. Den tredje plads går til den med næstflest stemmer uanset campus. Der vælges tre studerende for en 1-årig periode.

Valglister og kandidatopstilling

4. Valglister og kandidatopstilling

4.1.
Valglister udarbejdes i Institutsekretariatet i samarbejde AU HR og med AU Studier. Hver stemmeberettiget anføres med navn og valggruppe. Valglisterne offentliggøres på hjemmesiden, og der er mulighed for at gøre indsigelser. I sådanne tilfælde skal der rettes henvendelse til institutsekretariatet ved mail til valg@edu.au.dk. Fristen herfor er den 9. oktober kl. 12.00.

Efter fristens udløb for indsigelser kan ingen kræve ændringer i valglisterne. Dog vil sekretariatet, så længe det er praktisk muligt, berigtige egentlige fejl, som man måtte blive opmærksom på.

4.2.
Opstilling af kandidater sker ved indsendelse af opstillingsblanket til valg@edu.au.dk.

Fristen for aflevering af er den 27. oktober kl. 12.00.

Indsigelser mod offentliggjorte kandidatlister skal være valgudvalget i hænde senest mandag den 6. november kl. 12.00.

Valgliste for ph.d.-studerende

  1. Uffe Ladegaard
  2. Hans Harryson
  3. Liv Fabrin
  4. Pernille Bødtker Sunde
  5. Marie-Louise Molbæk
  6. Lisa Monica Andersen
  7. Dorthe Carlsen
  8. Rune Hansen
  9. Dorethe Bjergkilde
  10. Anne Hovgaard Jørgensen
  11. Niels Lukassen
  12. Bjarke Lindsø Andersen
  13. Naja Dahlstrup Mogensen
  14. Susanne Rydahl
  15. Ashika Niraula
  16. Cristina Daniela Sacara Gulløv
  17. Marie Dahl Rasmussen
  18. Lærke Testmann
  19. Nina Berg Gøttsche
  20. Line Anne Roien
  21. Cecilia Petrine Molander Pedersen
  22. Oliver Alexander Tafdrup
  23. Bent Sortkær
  24. Merete Storgaard Jensen
  25. Chung Kim
  26. Raffaele Brahe-Orlandi
  27. Lars Ladefoged
  28. Margit Eva Jensen
  29. Heba Salah Y Abduljalil
  30. Ulla Nørtoft Thestrup
  31. Sarah Damgaard Warrer
  32. Tijana Maksimovic
  33. Signe Piil
  34. Rasmus Kolby Rahbek
  35. Niels Møller
  36. Pernille Mønsted
  37. Merete Munkholm
  38. Neriman Tiftikci
  39. Anne-Lise Ettrup Wahlun Laursen
  40. Louise Tidmand
  41. Christian Wahl
  42. Miriam Madsen
  43. Alex Young Pedersen
  44. Ida Mangor
  45. Bo Klindt Poulsen
  46. Lise Lotte S Helm-Petersen
  47. Bo Hedegaard Jacobsen
  48. Line Krogager Andersen
  49. Lise Ulrik Andreasen
  50. Marianne Dietz
  51. Martin Treumer Gregersen
  52. Stine Karen Nissen
  53. Rune Frederik Cordsen
  54. Nadia Mansour
  55. Kira Saabye Christensen
  56. Camilla Nørgaard
  57. Anne Suhr
  58. Jeppe Kiel Christensen
  59. Pernelle Rose Hansen
  60. Freja Filine Petersen
  61. Anne Krøger Pedersen
  62. Greta Jimenez
  63. Penille Rasmussen
  64. Simon Jensen
  65. Louise Bang
  66. Mia Skjold Tvede Henriksen
  67. Marianne Oksbjerg
  68. Thomas Kaas

Afstemning og valgresultat

5. Afstemning

5.1.
Er der inden for et valgområde ikke opstillet flere kandidater, end der skal vælges, bortfalder afstemningen og der er tale om fredsvalg. Dette bekendtgøres i så fald samtidig med offentliggørelsen af de endelige opstillingslister.

Hvis der er flere kandidater, end der skal vælges, bliver der altid kampvalg.

5.2.
Valget afholdes som elektronisk valg. Den elektroniske afstemning er åben fra den 13. november kl. 9.00 til 16. november kl. 16.00.

Stemmeoptælling foregår offentligt, så snart stemmeafgivningen er afsluttet. Rapport over de elektronisk afgivne stemmer udskrives.

6. Valgresultat

6.1.
Sekretariatet udarbejder en valgprotokol.

6.2.
Resultatet af valget offentliggøres på edu.au.dk/valg den 23. november.

6.3.
Klager over valget indgives skriftligt til institutlederen, som træffer afgørelse i sagen.