DPU

Dansk, læsning og skrivning

Viden og værktøjer

Nyhedshistorier fra DPU

20.04.2016 |

DPU-forskere kritiserer lovforslag om grundskoleundervisning til udenlandske børn

Et nyt lovforslag om, hvordan kommunerne skal løse opgaven med at lave grundskoleundervisning til udenlandske børn og unge er uhensigtsmæssigt, mener en række forskere fra DPU, Aarhus Universitet.

26.02.2016 |

Turboforløb kan gøre danske elever uddannelsesparate

En uge eller to med intensiv læring langt væk fra hverdagen kan være med til at styrke skoleelevers udvikling. Det viser en ny gennemgang af forskningen på området.

10.03.2014 |

Intensivt læringsforløb løfter fagligt svage drenge

Et tre uger intensivt læringsforløb løfter fagligt udfordrede drenge med flere læringsår. Det viser en ny rapport fra Aarhus Universitet, der har evalueret effekten af LøkkeFondens DrengeAkademi.

Viser resultater 4 til 6 ud af 14

Forrige 1 2 3 4 5 Næste

Artikler fra magasinet Asterisk

Ph.d. afhandlinger

 

2016

  • Kristine Kabel: Danskfagets litteraturundervisning – Et casestudie af elevers skriftsproglige måder at skabe stillingtagen på i udskolingen
    Hent afhandling

2015

  • Bettina Buch: Tekster og genrer på erhvervsuddannelserne – med særligt henblik på overgangen fra grundskole til erhvervsuddannelser
    Hent afhandling

Rapporter om undervisningsdifferentiering i dansk og matematik

Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov Vol. 1

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang‐ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne‐Hansen, Dorte Østergren‐Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

78 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐831‐6 * DPU, Aarhus Universitet 2014


"Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov". Vol. 2 - Bilag

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang-ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne-Hansen, Dorte Østergren-Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

214 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐830‐9 * DPU, Aarhus Universitet

Forskere

Anna Karlskov Skyggebjerg

Lektor
M
H bygn. B, 322
P +4587163991
P +4521653910

Christina Matthiesen

Adjunkt
M
H bygn. 1483, 522
P +4528442820
P +4528442820

Jan Mejding

Lektor
M
H bygn. B, 105c
P +4587163857
P +4561669089

Jeppe Bundsgaard

Professor MSO
M
H bygn. B, 310
P +4531192607
P +4531192607

Jesper Bremholm

Adjunkt
M
H bygn. B, 324b
P +4593508143
P +4593508143

Karen Lund

Lektor
M
H bygn. B, 316
P +4587163826
P +4593508141