DPU

Didaktik

Almen didaktik og fagdidaktik

Viden og værktøjer

Nyhedshistorier fra DPU

11.11.2015 |

Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning kortlægger børns tilegnelse af tredje sprog

Et nyt internationalt systematisk review indikerer, at elever, der starter på tilegnelsen af deres tredje sprog senere, opnår bedre sprogfærdighed i deres tredje sprog end de elever, der starter tidligere. Forskerne bag rapporten påpeger dog, at konklusionen næppe er så entydig. Mange faktorer spiller ind: f.eks. kognitiv modenhed,…

24.02.2014 |

Refleksion skaber sammenhæng mellem teori og praksis på professionsuddannelserne

En ny ph.d.- afhandling fra Aarhus Universitet undersøger, hvordan en række pædagogiske og didaktiske strategier kan skabe bedre sammenhæng mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne.

19.02.2014 |

Læseguides fremmer elevers læring

Med en læseguide får lærerne et redskab, der kan optimere elevernes læringsudbytte. Eleverne læser fagtekster fokuseret og tager aktivt del i undervisningen. Særlig god effekt har læseguiden for de fagligt svage elever.

Viser resultater 13 til 15 ud af 24

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

Artikler fra magasinet Asterisk

Viser resultater 41 til 12 ud af 12

Forrige 1 2

Rapporter

Prototypiske situationer med brug af datavisualisering i skolen

Jesper Bremholm, Uffe Thomas Jankvist, Ulf Dalvad Berthelsen & Finn Holst

54 sider * ISBN 978-87-7684-628-2 * DPU, Aarhus Universitet, 2017

Forskere

PURE fejl
PURE serveren er i øjeblikket ikke tilgængelig.