DPU

Didaktik

Almen didaktik og fagdidaktik

Uddannelser


Viden og værktøjer

Nyhedshistorier fra DPU

24.02.2014 |

Refleksion skaber sammenhæng mellem teori og praksis på professionsuddannelserne

En ny ph.d.- afhandling fra Aarhus Universitet undersøger, hvordan en række pædagogiske og didaktiske strategier kan skabe bedre sammenhæng mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne.

19.02.2014 |

Læseguides fremmer elevers læring

Med en læseguide får lærerne et redskab, der kan optimere elevernes læringsudbytte. Eleverne læser fagtekster fokuseret og tager aktivt del i undervisningen. Særlig god effekt har læseguiden for de fagligt svage elever.

03.07.2013 |

Forskere måler effekten af it i skolen

”Mere it ” har i årevis været opskriften på en bedre skole. Men der mangler fortsat viden om den reelle effekt af at bruge it i undervisningen. Tre nye forskningsprojekter med fokus på it og didaktik skal nu gøre os klogere på, hvordan it konkret kan understøtte undervisningen og styrke lærernes kompetencer.

Viser resultater 16 til 18 ud af 26

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Næste

Artikler fra magasinet Asterisk

Viser resultater 51 til 14 ud af 14

Forrige 1 2

Rapporter

Prototypiske situationer med brug af datavisualisering i skolen

Jesper Bremholm, Uffe Thomas Jankvist, Ulf Dalvad Berthelsen & Finn Holst

54 sider * ISBN 978-87-7684-628-2 * DPU, Aarhus Universitet, 2017

Forskere

Bent B. Andresen

Lektor
M
H bygn. B, 336
P +4587163972
P +4521255236

Ulf Dalvad Berthelsen

Adjunkt, Campus leder
M
H bygn. 1483, 543
P +4587163753
P +4593508165

Jeppe Bundsgaard

Professor MSO
M
H bygn. B, 310
P +4531192607
P +4531192607

Tomas Højgaard

Lektor
M
H bygn. B, 325
P +4587163596
P +4520567003

Lena Lindenskov

Lektor
M
H bygn. B, 305
P +4526306681
P +4526306681

Karen Lund

Lektor
M
H bygn. B, 316
P +4587163826
P +4593508141

Frederik Pio

Lektor
M
H bygn. B, 104
P +4587163906
P +4521287848

Anna Karlskov Skyggebjerg

Lektor
M
H bygn. B, 322
P +4587163991
P +4521653910