DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Inklusion og specialpædagogik

  • Viden og værktøjer fra DPU

Viden og værktøjer om inklusion og specialpædagogik


Nyhedshistorier fra DPU

13.08.2018 |

Ny undersøgelse om betydningen af kommunikationsteknologi for unge med handicap

Forældre til børn med handicap spiller en central rolle med at skabe nybrud og dermed forandre de kommunale tilbud. Det gælder eksempelvis omkring adgang til nye teknologier og til udvikling af nye institutioner for deres børn med handicap, viser nyt forskningsprojekt fra DPU, der har undersøgt, hvordan unge med handicap benytter sig af…

26.06.2018 |

Intensive læringsforløb giver små skolefaglige effekter

Umiddelbart efter at elever har deltaget i særligt tilrettelagte intensive læringsforløb som turboforløb og læringscamps, kan man observere et markant fagligt løft. Men måler man igen et år senere, har det resulteret i en lille skolefaglig effekt for børnene. Det viser ny DPU-undersøgelse af Lær for Livet. Det er den første store evidensbaserede…

05.03.2018 |

Succesfuld opgaveløsning i PPR kræver tværfagligt samarbejde

Viden om inklusion og inkluderende fællesskaber er vigtigere end nogensinde for PPR. Det viser en kortlægning fra Aarhus Universitet, der samtidig peger på, at samarbejde mellem forskellige faggrupper i PPR er den bedste måde at løse opgaverne på.

Viser resultater 4 til 6 ud af 32

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste

Artikler fra magasinet Asterisk

Rapporter om undervisningsdifferentiering med fokus på elever med særlige behov

Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov Vol. 1

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang‐ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne‐Hansen, Dorte Østergren‐Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

78 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐831‐6 * DPU, Aarhus Universitet 2014


"Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov". Vol. 2 - Bilag

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang-ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne-Hansen, Dorte Østergren-Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

214 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐830‐9 * DPU, Aarhus Universitet

Skriftserien CURSIV. Temanummer om inklusion