DPU

Inklusion og specialpædagogik

  • Viden og værktøjer fra DPU

Viden og værktøjer om inklusion og specialpædagogik

Nyhedshistorier fra DPU

30.11.2016 |

Pædagogik på kanten fortsætter

Langtidseffekten af intensive læringsforløb sættes under lup i de kommende tre år. Med en ny bevilling fra LB-Fonden har projektet ’Pædagogik på kanten’ fået forlænget sin levetid.

26.02.2016 |

Turboforløb kan gøre danske elever uddannelsesparate

En uge eller to med intensiv læring langt væk fra hverdagen kan være med til at styrke skoleelevers udvikling. Det viser en ny gennemgang af forskningen på området.

27.01.2016 |

Millionbevilling til forskning i kommunikationsteknologi til unge med handicap

Hvordan kan teknologi understøtte unge med et handicap, der gør dem afhængige af kommunikationshjælpemidler? Det bliver fokus i et nyt DPU-forskningsprojekt, som netop har modtaget en NOVA-bevilling fra Aarhus Universitets Forskningsfond.

Viser resultater 4 til 6 ud af 24

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

Artikler fra magasinet Asterisk

E-bøger, rapporter mv.

Rapporter om Undervisningsdifferentiering med fokus på elever med særlige behov

Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov Vol. 1

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang‐ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne‐Hansen, Dorte Østergren‐Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

78 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐831‐6 * DPU, Aarhus Universitet 2014


"Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov". Vol. 2 - Bilag

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang-ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne-Hansen, Dorte Østergren-Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

214 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐830‐9 * DPU, Aarhus Universitet

Skriftserien CURSIV. Temanummer om inklusion

Forskere

PURE fejl
PURE serveren er i øjeblikket ikke tilgængelig.