DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Inklusion og specialpædagogik

  • Viden og værktøjer fra DPU

Viden og værktøjer om inklusion og specialpædagogik


Nyhedshistorier fra DPU

04.11.2013 |

Asterisk Live: Er inklusion et problembarn?

Øget inklusion i skolen er et politisk mål, men er det godt eller skidt? Hvad er vejen til reel inklusion? Magasinet Asterisk satte på to debatmøder i København og Aarhus to skarpe eksperter i stævne for at finde svar.

20.06.2013 |

Færre børn går i specialtilbud

Færre børn er i dag ekskluderet fra den almindelige skole end i 2010, og den udvikling er sket uden, at der er skåret i ressourcerne til skolerne. En investering i lærernes efteruddannelse er en vigtig forudsætning for succesen. Det viser en ny forskningsrapport fra Aarhus Universitet.

19.03.2013 |

Efterskoler er et springbræt for ordblinde

Ordblindeefterskoler har succes med at lære ordblinde unge at læse. De bryder tabuet og styrker de unge både fagligt og socialt. Opskriften lyder bl.a. på lektiehjælp, it-redskaber og kompetente lærere. Det konkluderer en ny undersøgelse fra Aarhus Universitet.

Viser resultater 22 til 24 ud af 32

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste

Artikler fra magasinet Asterisk

E-bøger, rapporter mv.

Viser resultater 71 til 26 ud af 26

Forrige 1 2 3

Rapporter om undervisningsdifferentiering med fokus på elever med særlige behov

Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov Vol. 1

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang‐ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne‐Hansen, Dorte Østergren‐Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

78 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐831‐6 * DPU, Aarhus Universitet 2014


"Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov". Vol. 2 - Bilag

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang-ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne-Hansen, Dorte Østergren-Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

214 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐830‐9 * DPU, Aarhus Universitet

Skriftserien CURSIV. Temanummer om inklusion