Aarhus Universitets logo
Find
Til studerende
Til ph.d.er
Til medarbejdere
Studieportaler
Studieportal - Arts
Ph.d.-portal
Faculty of Arts
Lokale medarbejderinformationer
Medarbejderportal - DPU
DPU
Om DPU
Organisation og strategi
Historie
Samarbejde
Ledelse
Medarbejdere
Aftagerpanel
Nyheder
Arrangementer
Ledige stillinger
Uddannelse
Bacheloruddannelse
Kandidatuddannelser
Masteruddannelser på DPU
Ph.d.
Kurser og efteruddannelse
Studieliv
Kontakt/vejledning
ÅBENT HUS 23/24
Forskning
UNESCO Chair
Forskningscentre
Forskningsprogrammer
Forskningsenheder
Find en forsker
Publikationer
Projekter
Internationale undersøgelser
Viden
Pædagogisk indblik
Magasinet Asterisk
Podcast
Video
Temaoversigt
Kontakt
Du er her:
DPU
Viden
Temaoversigt
Forskernes publikationer
Temaoversigt
Forskernes publikationer
Sortér efter:
Dato
|
Forfatter
|
Titel
Ravn, I.
, Bonnén, S. & Agerholm, K. (2022, jan. 20).
Hacks til onlinemødet: 8 gode råd til den mødeansvarlige
.
https://www.kommunikationsforum.dk/artikler/8-gode-raad-til-den-moedeansavarlige
Spuzic, S., Narayanan, R.
, Adriansen, H. K.
, Abhary, K., Pignata, S., Uzunovic, F. & Guang, X. (2016).
The synergy of creativity and critical thinking in engineering design: the role of interdisciplinary augmentation and the fine arts
.
Technology in Society
,
45
(45), 1-7.
http://www.sciencedirect.com/science/journal/0160791X
Ravn, I.
(2016).
Videndeling kan faciliteres
. I P. H. Christensen (red.),
Bedre videndeling: teoretiske og praktiske perspektiver
(1. udg., s. 242-263). Hans Reitzels Forlag.
Ravn, I.
(2015).
Beboerkonferencen som faciliteret læringsrum: notat om læringsteoretisk baggrund for beboerkonferencer
. Socialstyrelsen.
http://socialstyrelsen.dk/filer/aeldre/demens/udadreagerende-adfaerd-demens/laeringsteoretisk-notat-ib-ravn-web-marts-2-2.pdf
Ravn, I.
& Petersen, V. (2015).
Skolens teammøder: facilitering og refleksive processer
. (1. udg.) Samfundslitteratur.
Ravn, I.
(2015).
Teamkoordinator som facilitator
.
Unge Pædagoger
, (3), 41-48.
Nordentoft, H. M.
(2014).
Fra blæksprutte til tværfaglig katalysator
.
VejlderForum
, (3).
http://www.vejlederforum.dk/page1380.aspx?recordid1380=1340&_cldee=cGJoQHNjaHVsdHouZGs%3d&urlid=1
Nordentoft, H. M.
& Olesen, B. R. (2014).
Fra hurtige vurderinger til grundige analyser: kvalificering af professional dialog med patienten
.
Sygeplejersken
,
114
(12), 84-88.
http://www.dsr.dk/Sygeplejersken/Sider/SY-2014-12-84-1-Fra-hurtige-vurderinger-til-.aspx
Adriansen, H. K.
& Krohn, S. (2014).
Mindfulness for group facilitation: An example of Eastern philosophy in Western organizations
.
Group Facilitation
,
2014
(13), 15-35.
Elkjaer, B.
& Nickelsen, N. C. M.
(2014).
Performing Task Integration: the dilemmas of relational coordination and knowledge sharing
. Afhandling præsenteret på Organizational Learning and Knowledge Capabilities Conference, Oslo, Norge.
Ravn, I.
(2014).
Training managers to facilitate their meetings: An intervention study
.
International Journal of Management Practice
,
7
(1), 70-87.
https://doi.org/10.1504/IJMP.2014.060544
Ravn, I.
(2013).
A folk theory of meetings -- and beyond
.
European Business Review
,
25
(2), 163-173.
http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?issn=0955-534X
Ravn, I.
& Tange, N.
(2013).
VIDA-træningsprogram til ledelsesfacilitering af læreprocesser
. I K. Kristoffersen, O. S. Rasmussen & B. J. (red.),
Vidensbaseret indsats over for udsatte børn i dagtilbud - modelprogram: VIDA-modelrapport 2. Uddannelse og implementering
(s. 41-49). VIDA-projektet, Aarhus Universitet, Institut for Uddannelse og Pædagogik.
http://edu.au.dk/fileadmin/edu/Forskningsprojekter/VIDA/VIDA-modelrapport_2_www.pdf
Nordentoft, H. M.
& Olesen, B. R. (2012).
Too much coffee: dialogic knowledge production in practice
. Afhandling præsenteret på COMMUNICATION, MEDICINE & ETHICS, Trondheim, Norge.
http://www.ntnu.no/isk/comet-konferanse-2012
Ravn, I.
(2011).
Facilitering: ledelse af møder der skaber værdi og mening
. (1 udg.) Hans Reitzels Forlag.
http://www.gyldendal-akademisk.dk/Books/9788741254746.aspx
Revideret 08.12.2022
-
Michelle Fehlhaber