DPU

Undervisning og undervisningsdifferentiering

Video

Om video

Video: Jens Rasmussen, der er professor og underviser ved DPU, Aarhus Universitet, fortæller om 'Intelligent undervisningsdifferentiering' på en åben forelæsning den 23. november 2010.

Viden og værktøjer

Nyhedshistorier fra DPU

20.12.2012 |

Lærere skal sætte mål for elevers læring

Elever på de ældste klassetrin skal vide, hvorfor de skal arbejde med formler i matematik og læse Hosekræmmeren i dansk. Det kræver, at deres lærere har klare mål for, hvilke kompetencer eleverne skal opnå. Det konkluderer et netop afsluttet forskningsprojekt fra Aarhus Universitet om kompetenceorienteret undervisning. Forskerne fremlægger…

11.08.2009 |

Lærer elever mere af at få lektier for?

Hvad siger den internationale forskning om virkningen af lektielæsning? Det har et nyt systematisk review fra Canada undersøgt. Læs konklusionerne, så er dit hjemmearbejde gjort før skoleårets start.

Viser resultater 22 til 23 ud af 23

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8

Artikler fra magasinet Asterisk

Tre bud på inklusion: 2. Giv 1.g'erne plads

01.09.2013Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 67 fra september 2013 om bud nummer to. Flere gymnasieelever vil klare sig bedre, hvis lærerne tør fordele pladserne frem for at lade e

Universitetsfrafaldet begynder i grundskolen

01.06.2013Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 66 fra juni 2013 om unge, der frafalder universitetet. Studerendes frafald koster hvert år universiteterne dyrt. Hvorfor dropper mange

Mobning kræver mere end fredagskage

01.03.2013Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 65 fra marts 2013 om kampen mod mobning. »Det er slående, at rigtig mange antimobbeprogrammer og -værktøjer bruges i situationer og tid

Viser resultater 22 til 24 ud af 41

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste

Rapporter om turboforløb og læremidler

Frans Ørsted Andersen, Daniel Wilson, Esben Klange og Rune Müller Kristensen: Esbjergakademiet 2017: Videnskabelig rapport på baggrund af følgeforskning

128 sider * ISBN: 978-87-7684-596-4 (elektronisk udgave) * DPU, Aarhus Universitet 2018


Niels Larsen, Frans Ørsted Andersen og Esben Klange: Training of trainers in Togo. Forskningsrapport om implement og børnefondens camp i Togo for lærere ved erhvervs- og tekniske skoler i Kara september 2017

70 sider *ISBN: 978-87-7684-605-3 * DPU, Aarhus Universitet 2018


Caroline Bjerre-Madsen og Frans Ørsted Andersen: Rapport om DrengeAkademiet. De længerevarende betydninger af deltagelsen i DrengeAkademiet – rapport 2017

41 sider * ISBN: 978-87-7684-665-7 * DPU, Aarhus Universitet, 2017


Jeppe Bundsgaard : Rapport om data i danske læremidler. Survey blandt læremiddelproducenter i ”Udviklingsprojekt om data om elevernes læring og progression”

29 sider * ISBN: 978-87-7684-662-6 * Udgivet af DPU, Aarhus Universitet, 2017

Rapporter om vejledning

Kollektiv Akademisk Vejledning - en introduktion

Helle Merete Nordentoft, Kristina Mariager-Anderson og Anne Smedegaard

84 sider * ISBN: 978-87-7684-706-7 * Udgivet af DPU, Aarhus Universitet 2016

Rapporter om Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik

Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov Vol. 1

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang‐ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne‐Hansen, Dorte Østergren‐Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

78 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐831‐6 * DPU, Aarhus Universitet 2014


"Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov". Vol. 2 - Bilag

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang-ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne-Hansen, Dorte Østergren-Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

214 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐830‐9 * DPU, Aarhus Universitet 2014

Forskere