DPU

Voksenuddannelse og livslang læring

Viden og værktøjer fra DPU

Aktuelt

Nye pædagogiske anbefalinger skal styrke de erhvervsrettede voksenuddannelser

04.05.2015Hvad fremmer motivationen hos voksne, der tager en erhvervsuddannelse? Hvordan kan deres kompetencer inddrages i undervisningen? Hvad får dem til at deltage aktivt? Institut for Uddannelse og Pædagogi

Er du omstillingsparat?

01.09.2015Uddannelsessystemet bør fokusere på, hvordan vi skaber mennesker, der er i stand til at lære, så de hurtigt kan omstille sig til en uforudsigelig fremtid.

Etienne Wenger: Læring i og på tværs af praksis-fællesskaber

Artikler, nyheder, publikationer og video om voksenuddannelse og livslang læring

Nyheder

Nationalt Center for Kompetenceudvikling (NCK)

NCK indsamler, systematiserer og formidler viden inden for voksen- og efteruddannelsesområdet i Danmark.

Forskernes publikationer

Sortér efter: Dato | Forfatter | Titel

2016

Tidsskriftartikel

Bidrag til rapport

2015

Tidsskriftartikel

Bog

Rapport

Bidrag til bog/antologi

Net-publikation

2014

Tidsskriftartikel

Antologi

Rapport

Bidrag til bog/antologi

Konferenceabstrakt i proceedings

Paper

2013

Tidsskriftartikel

Rapport

Bidrag til bog/antologi

Bidrag til rapport

2012

Tidsskriftartikel

Antologi

Rapport

Working paper

2011

Tidsskriftartikel

Rapport

Ph.d.-afhandling

Bidrag til bog/antologi

Artikler fra magasinet Asterisk

Chaufføren og SOSU-hjælperen kan blive Danmarks afgørende konkurrenceparameter

01.06.2011Kortuddannede og ufaglærte har langt flere ressourcer og er bedre til at lære nyt, end både de selv og deres ledere tror. Med den rette form for efteruddannelse kan de blive den afgørende parameter, s

Et fornyet uddannelsessystem er nøglen til dansk succes

01.04.2010Skal det danske vidensamfund klare sig i den internationale konkurrence, kræver det opgør. Opgør med barrierer i uddannelsessystemet, opgør med professionsmonopoler og anerkendelse af realkompetencer.

Transfer kræver træning

03.03.2009Skal læring foregå i praksis, eller tilegner vi os bedst viden på skolebænken? Sådan lyder den klassiske diskussion. Centerleder Bjarne Wahlgren og chefkonsulent Bent Gringer slår en streg over enten

Viser resultater 4 til 6 ud af 6

Forrige 1 2

Temaer

DPU, Aarhus Universitet udgør Nordeuropas største forskningsmiljø inden for uddannelse og læring.
Find artikler, publikationer, nyheder, video og kontaktoplysninger på forskere inden for: