Staunæs, D., Plauborg, H., Kaastrup, C. M., Mannov Olesen, R., Jartoft, V., Schirmer, M. M. & Brauner, M. N. (2022).
Det lovende er kønsklogt og responsivt: En kortlægning af pædagogiske og didaktiske interventioner vedr. køn i naturfag, matematik og STEM-aktiviteter i grundskolen. DPU, Aarhus Universitet.
https://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Udgivelser/Rapporter/Det_lovende_er_koensklogt_og_responsivt.pdf
Søndergaard, D. M., Plauborg, H., Szulevicz, T., Fisker, T. B., Mørup, T., Tetzlaff-Petersen, L., Hagensen, M. W., Hansen, A. V., Gitte, Ø., Pedersen, H. S. & Werborg, P. (2014).
Ro og klasseledelse i folkeskolen: rapport fra ekspertgruppen om ro og klasseledelse . Undervisningsministeriet.
http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/PDF14/Aug/140813%20UVM%20Klasseledelse%20rapport.pdf
Søndergaard, D. M. (2020).
Cyberbullying. In D. T. Cook (Ed.),
The SAGE Encyclopedia of Children and Childhood Studies: vol. 2 (Vol. 2, pp. 585-587). Sage Publications.