Skoleledelse under lup på gå hjem-møder

Hvad er god uddannelsesledelse i en tid, hvor det ene ledelsesmantra efterfølger det andet, og moderne managementteorier indtager offentlige institutioner? Hvordan får vi øje på nye ledelsespotentialer i hverdagen? På to gå hjem-møder i foråret 2010 sætter forskere fra DPU, Aarhus Universitet, og CBS aktuelle ledelsesudfordringer i uddannelsesinstitutioner til debat.

Hvordan kan drift og daglig brandslukning være strategisk? Hvilke nye vilkår sætter tidssvarende skolebyggeri for ledelse? Hvilke udfordringer stiller krav om reformer af undervisning og organisering ledelsen og lærerne over for? Og hvordan kan det 'sensationelle' – "det, der skinner, glimter, synger og danser i baggrunden af vores uddannelsesinstitutioner" - anlægges som strategi til at få øje på nye ledelsespotentialer?

Det er temaerne for forårets to gå hjem-møder på DPU, hvor undervisere fra masteruddannelsen i Ledelse af Uddannelsesinstitutioner, som DPU og CBS udbyder i fællesskab, stiller skarpt på aktuelle ledelsesudfordringer i uddannelsessektoren og giver smagsprøver på de problemstillinger, de studerende møder på uddannelsen.

19. april 2010
Helene Louise Friis Ratner, CBS: Brandslukning er også strategisk
Malou Juelskjær, DPU: Pædagogisk arkitektur og ledelse

19. maj 2010