DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Inklusion og specialpædagogik

  • Viden og værktøjer fra DPU

Viden og værktøjer om inklusion og specialpædagogik


Nyhedshistorier fra DPU

02.11.2015 |

Forskere skal undersøge inklusion og eksklusion i folkeskolen

DPU, Aarhus Universitet har modtaget en bevilling på 5,6 mio. kr. fra Velux Fonden til et forskningsprojekt, der skal undersøge, hvordan både inklusions- og eksklusionsprocesser udfolder sig i folkeskolens fællesskaber.

24.10.2015 |

Turboforløb giver skoletrætte drenge mod på skolen

Ny forskning fra DPU, Aarhus Universitet viser, at effekten af turbolæringsforløb for skoletrætte drenge varer ved, når drengene er tilbage på hjemskolerne. De oplever nu succes i skolen og går i højere grad til skolearbejdet med vedholdenhed og optimisme.

04.02.2015 |

Speciel matematikindsats til både svage og stærke elever

I matematikundervisningen skal både de svage og de stærke elever udfordres og støttes, så de kan blive så gode til matematik som muligt. Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet og Metropol har derfor sat et projekt i gang, hvor udvalgte elever på 41 skoler i hele landet er blevet tilbudt undervisning ud fra en særlig tilgang.

Viser resultater 16 til 18 ud af 32

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste

Artikler fra magasinet Asterisk

E-bøger, rapporter mv.

Viser resultater 51 til 26 ud af 26

Forrige 1 2 3

Rapporter om undervisningsdifferentiering med fokus på elever med særlige behov

Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov Vol. 1

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang‐ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne‐Hansen, Dorte Østergren‐Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

78 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐831‐6 * DPU, Aarhus Universitet 2014


"Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov". Vol. 2 - Bilag

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang-ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne-Hansen, Dorte Østergren-Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

214 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐830‐9 * DPU, Aarhus Universitet

Skriftserien CURSIV. Temanummer om inklusion