DPU

Test, evaluering og karakterer

Viden og værktøjer

Nyhedshistorier fra DPU

27.01.2010 |

Offentliggørelse af test kan få alvorlige konsekvenser

International og national forskning viser, at offentliggørelse af nationale test kan få alvorlige konsekvenser for både elever, lærere og for selve undervisningens tilrettelæggelse. Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning på DPU, Aarhus Universitet, har undersøgt de sidste 28 års forskning i pædagogisk brug af nationale test.

Viser resultater 13 til 13 ud af 13

Forrige 1 2 3 4 5

Artikler fra magasinet Asterisk

Dumt at tabe de unge

01.06.2011Vi stempler det stigende antal ufaglærte unge som ‘dumme’, mens samfundet får prædikatet ’vidensamfund’. Men det nytter ikke at pege fingre ad de unge, når det er uddannelsessystemet, der fejler.

Viser resultater 13 til 13 ud af 13

Forrige 1 2 3 4 5

Rapporter

Nationale test: Danske lærere og skolelederes brug, holdninger og viden

Jeppe Bundsgaard og Morten Rasmus Puck

ISBN: 978-87-7684-696-1* udgivet af DPU, Aarhus Universitet og Center for Anvendt Skoleforskning ved University College Lillebælt, 2016


 

Prototypiske situationer med brug af datavisualisering i skolen

Jesper Bremholm, Uffe Thomas Jankvist, Ulf Dalvad Berthelsen & Finn Holst

ISBN 978-87-7684-628-2 * udgivet af DPU, Aarhus Universitet, 2017