DPU

Undervisning og undervisningsdifferentiering

Video

Om video

Video: Jens Rasmussen, der er professor og underviser ved DPU, Aarhus Universitet, fortæller om 'Intelligent undervisningsdifferentiering' på en åben forelæsning den 23. november 2010.

Viden og værktøjer

Nyhedshistorier fra DPU

08.12.2016 |

Sprog og social interaktion er nøglen til abstrakt tænkning

Lektor Theresa Schilhab er kognitionsforsker i krydsfeltet mellem neurobiologi og filosofi. Tirsdag den 13. december forsvarer hun en doktordisputats ved DPU, Aarhus Universitet om, hvordan vi som mennesker udvikler vores evne til abstrakt tænkning gennem interaktion med andre.

30.11.2016 |

Pædagogik på kanten fortsætter

Langtidseffekten af intensive læringsforløb sættes under lup i de kommende tre år. Med en ny bevilling fra LB-Fonden har projektet ’Pædagogik på kanten’ fået forlænget sin levetid.

01.11.2016 |

Ny rapport peger på didaktiske spændingsfelter i universitetsundervisningen

En forskergruppe fra Aarhus Universitet har netop udgivet rapporten Navigating in Higher Education (NiHE), der undersøger, hvordan både undervisere og studerende oplever undervisningen. Rapporten fremhæver forskellige didaktiske spændinger, som studerende og undervisere bør diskutere med henblik på at øge kvaliteten i undervisningen.

Viser resultater 13 til 15 ud af 23

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

Artikler fra magasinet Asterisk

Sanselig undervisning

01.03.2015Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 73 fra marts 2015 om alternativ undervisning. Vi kan uddanne mere hele og innovative mennesker ved at inddrage teater og billeder og de

Skal vi skrue op for kunst og kreativitet?

01.03.2015Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 73 fra marts 2015 om kunst og kreativitet i folkeskolen. De musisk-æstetiske fag er under pres, både i folkeskolen og på ungdomsuddanne

Farvel til forelæsningen?

01.12.2014Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 72 fra december 2014 om forandringer i universitetet. Den klassiske forelæsning er udfordret, men stadig en central del af universitete

Viser resultater 13 til 15 ud af 41

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste

Rapporter om turboforløb og læremidler

Frans Ørsted Andersen, Daniel Wilson, Esben Klange og Rune Müller Kristensen: Esbjergakademiet 2017: Videnskabelig rapport på baggrund af følgeforskning

128 sider * ISBN: 978-87-7684-596-4 (elektronisk udgave) * DPU, Aarhus Universitet 2018


Niels Larsen, Frans Ørsted Andersen og Esben Klange: Training of trainers in Togo. Forskningsrapport om implement og børnefondens camp i Togo for lærere ved erhvervs- og tekniske skoler i Kara september 2017

70 sider *ISBN: 978-87-7684-605-3 * DPU, Aarhus Universitet 2018


Caroline Bjerre-Madsen og Frans Ørsted Andersen: Rapport om DrengeAkademiet. De længerevarende betydninger af deltagelsen i DrengeAkademiet – rapport 2017

41 sider * ISBN: 978-87-7684-665-7 * DPU, Aarhus Universitet, 2017


Jeppe Bundsgaard : Rapport om data i danske læremidler. Survey blandt læremiddelproducenter i ”Udviklingsprojekt om data om elevernes læring og progression”

29 sider * ISBN: 978-87-7684-662-6 * Udgivet af DPU, Aarhus Universitet, 2017

Rapporter om vejledning

Kollektiv Akademisk Vejledning - en introduktion

Helle Merete Nordentoft, Kristina Mariager-Anderson og Anne Smedegaard

84 sider * ISBN: 978-87-7684-706-7 * Udgivet af DPU, Aarhus Universitet 2016

Rapporter om Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik

Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov Vol. 1

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang‐ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne‐Hansen, Dorte Østergren‐Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

78 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐831‐6 * DPU, Aarhus Universitet 2014


"Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse – med fokus på elever med særlige behov". Vol. 2 - Bilag

Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Hilde Ulvseth, Søren Lang-ager, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne-Hansen, Dorte Østergren-Olsen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard

214 sider * ISBN: 978‐87‐7684‐830‐9 * DPU, Aarhus Universitet 2014

Forskere