Rasmussen, J., Rasch-Christensen , A.
, Molbæk, M., Kristensen, R. M., Reimer, D., Lorenzen, R.
& Torre, A. (2017).
Undervisning med Fælles Mål i dansk og matematik: et overvejende kvalitativt mixed methods studie. Danish School of Education, Aarhus Universitet og UC VIA.
http://edu.au.dk/fileadmin/edu/Aktuelt/Ebog_-_Undervisning_med_Faelles_Maal_i_dansk_og_matematik.pdf
Qvortrup, A.
, Wiberg, M. & Holm-Pedersen, P. (2016).
An interview with Paul Cobb. I A. Qvortrup, M. Wiberg, G. Christensen & M. Hansbøl (red.),
On the definition of learning (s. 245-271). Syddansk Universitetsforlag.
Qvortrup, A.
& Wiberg, M. (2017).
Learning between means and aims. I A. Qvortrup & M. Wiberg (red.),
Dealings with conceptualisations of learning: learning between means and aims in theory and practice (s. 1-12). Brill | Sense.
Qvortrup, L., Egelund, N. & Nordahl, T. (2016).
Læringsrapport 2015: Billund, Fredericia, Frederikssund, Haderslev, Hedensted, Holbæk, Horsens, Kolding, Nordfyn, Roskilde, Svendborg, Thisted og Vest-himmerland kommuner : sammenfatning. Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
http://laeringsledelse.dk/wp-content/uploads/2016/03/Rapport_DK-Sammenfatning.pdf
Qvortrup, L. & Egelund, N. (2018).
Læringsrapport 2017/skoler: Billund, Fredericia, Frederikssund, Haderslev, Hedensted, Holbæk, Horsens, Kolding, Nordfyn, Roskilde, Svendborg, Thisted og Vest-himmerland kommuner. Aalborg Universitetsforlag. FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
http://vbn.aau.dk/files/273827591/Rapport_t2_Alle_kommuner_2017_SLUTVERSION_FAGF_LLEBED_MT.pdf
Peifer, C., Wolters, G., Harmat, L., Heutte, J., Tan, J., Freire, T., Tavares, D., Fonte, C.
, Andersen, F. Ø., van den Hout, J., Simlesa, M., Pola, L., Ceja, L. & Triberti, S. (2022).
A Scoping Review of Flow Research.
Frontiers in Psychology,
13, Artikel 815665.
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.815665